Instant news 24/7

Prince Harry Filed Case Against UK Media For Privacy Breach

2 min read
Prince Harry Sues Uk media

Prince Harry Sues Uk media

Six notable personalities, including #British Prince Harry and singer Elton John, are suing the Daily Mail’s publisher for alleged illegal information collecting at its publications. Actresses Liz Hurley and Sadie Frost, John’s husband David Furnish, and Doreen Lawrence, the mother of murder victim Stephen Lawrence, are the other parties involved in the legal case, according to a report. According to a statement from legal firm Hamlins representing the group, the six had became aware of substantial and deeply disturbing evidence that they have been the victims of abominable criminal behaviour and severe breaches of privacy by media. On Thursday, ANL, which is also the publisher of The Mail On Sunday and MailOnline, stated that it utterly and emphatically rejected.

Lawrence, whose son was slain in a racially motivated attack in south London in 1993, has filed a claim against News Group Newspapers, which is owned by Rupert Murdoch and is the publisher of several publications, including The Sun and the long-gone News Of The World. Although the specifics of that allegation are unknown, it is assumed that it also relates to the misuse of personal data.

According to Hamlins’ statement regarding the legal action against ANL, the alleged illegal activities included hiring private investigators to covertly implant listening devices into automobiles and homes as well as the recording of private phone calls. Additionally, it claimed that payments for sensitive information were provided to police “with corrupt connections to private investigators,” and that medical information was obtained.

Harry and Frost are being defended by Hamlins, while the other claimants are being defended by the legal team at Gunnercooke. In the wake of Britain’s phone-hacking scandal, a number of damages claims about illegal activities at newspapers have been made. As a result, the News of the World, controlled by Rupert Murdoch, was shut down. A spokeswoman for Associated Newspapers stated that the company “utterly and unambiguously” disputed “these ludicrous charges,” which he claimed were an effort to link the Mail titles to the phone hacking issue including pieces as ancient as 30 years.

visit us on: thespeednews.com

Leave a Reply